غلط ننویسیم با عنوان فرعی «فرهنگ دشواری‌های زبان فارسی»، کتابی است در قالب فرهنگ لغت، از ابوالحسن نجفی زبان‌شناس، نویسنده، مترجم و پژوهشگر برجستهٔ معاصر که دربارهٔ غلط‌های رایج در زبان فارسی نوشته شده‌است.

در این کتاب در مورد فعل می باشد آمده است:
بعضی از فضلا معتقدند که در نوشته های معتبر فارسی هرگز می باشد به جای است به کار نرفته و بنابراین استعمال آن غلط است. این حکم درست نیست. البته موارد استعمال می باشد به نسبت است بسیار اندک است ولی بزرگان شعر و نثر فارسی گاه گاه آن را به جای این بکار برده اند...

با این همه به دو دلیل بهتر است که از استعمال می باشد به جای است خودداری شود:

اولا) می باشد و دیگر صیغه های باشیدن در گفتار عادی مردم رایج نیست و البته زبان نوشتار، خاصه در مواردی که با مصطلحات علمی و فنی و مفاهیم تخیلی و استعاری سر و کار ندارد، هر چه به زبان روزمره نزدیکتر باشد بهتر است (حتی می توان گفت که یکی از وظایف اهل قلم این است که فاصله میان زبان گفتار و زبان نوشتار را تا جایی که لطمه به دقایق و ظرایف اندیشه نزند کمتر کنند).
ثانیا) می باشد، به عنوان فعل اسنادی، هیچ فرقی با است ندارد و بنابراین نیازی نیست که جانشین آن شود مگر برای احتراز از تکرار ولی تکرار فعل را لزوما نباید از عیوب نگارش دانست. وانگهی چه لزومی هست که مثلا به جای این جمله: "خانه من در کوچه هفدهم است" بگوییم: "خانه من در کوچه هفدهم می باشد"؟

با سرچی که انجام دادم فهمیدم که میشه این کتاب را از سایت آثار برتر خریداری کرد البته نسخه دانلودیش هم در سطح اینترنت می شود!