نشریه دیجیتالی

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

انتخاب بخشی از متون در word راحت تر از همیشه

نشانگر موس را به اول قسمتی که می خواهید انتخاب کنید ببرید و بعد دکمه alt روی کیبورد را نگه دارید، همزمان با آن کلیک کنید و موس را تا جایی که می خواهید بکشید تا متن تون به رنگ طوسی در بیاد حالا خیلی راحت تر از قبل متن تون انتخاب شده و می تونید آنرا کپی یا تغییر رنگ یا ... بدهید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

جابجایی بین آخرین تغییرات انجام شده در Word

شده تا حالا بخواهید تو یه فایل ورد از صفحه دوم خط ششم به صفحه 25 خط سوم بروید و مدام اینکارو تکرار کنید؟ در این صورت چکار می کنید؟ آیا هی اسکرول می کنید؟ اینطوری که خیلی سخته و باید چندین صفحه را بالا و پایین کنید!

حالا راهکار بهتری هست اونم استفاده همزمان از shift + f5 هستش که شما رو به آخرین تغییراتی که در هر خط داده اید می بردتون، پس دکمه shift روی کیبورد را نگه دارید و f5 را بزنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تبدیل رمز وای فای مودم تون به QR Code و اتصال خودکار به آن

با رفتن به سایت qifi.org و با پر کردن موارد زیر به راحتی می تونید رمزتون را به QR Code تبدیل کنید و بعد با پرینت آن روی کاغذ دیگه به راحتی اعضای خانواده یا مهمون هاتون با اسکن کردنش به مودم وای فای خونتون وصل شوند. به همین سادگی، به همین خوشمزگی!


SSID: اسمی است که برای مودمتون انتخاب کرده اید و در لیست وای فای های موجود روی موبایل می بیندش

Encryption: نوع رمزگذاری انتخاب شده در تنظیمات مودم تون هست معمولا WPA/WPA2 براتون جواب خواهد داد اگر جواب نگرفتید با WEP امتحان کنید

Key: هم دیگه واضحه :)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اینترنت ADSL تحمیلی مخابرات چیست؟

تا حالا شده روی خط تلفن تون بخواهید از یک ISP خصوصی بغیر از مخابرات اینترنت ADSL بگیرید ولی وقتی با اپراتور اون شرکت تماس می گیرید میگن ما نمی تونیم بهتون اینترنت بدیم بعد شما میگید پس تو سایتتون نوشته اید که امکان خدمات دهی در منطقه مخابراتی شما وجود دارد؟! در جواب میگه خطتون مشکل PCM داره!!! و در نهایت مجبور میشید از اینترنت مخابرات که بهتون تحمیل شده استفاده کنید!!!

حال سوال اینجاست که این خطوط PCM چیست و چرا نمی توانند به اینترنت متصل شوند؟ به زبان ساده می توان گفت این خط های تلفن از کافوی (جعبه تقسیم محلی اشتراک تلفن) نوری استفاده می کنند که در اصطلاح به آن PCM می گویند و مانند دیگر کافوها توسط کابل های مسی به مرکز مخابراتی متصل نیستند. این اشتراک ها به خاطر قدیمی بودن فناوری و عدم تطابق با تکنولوژی ADSL نمی توانند خدمات مذکور را به کاربران ارائه نمایند.

برای حل مشکل موجود باید چه کار کرد؟ به منظور حل مسئله مشترکان متصل به PCM باید خطوط آنها توسط مخابرات با کابل های مسی جایگزین گردد.

صیدی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران معتقد است تنها 4 درصد از مشترکان تهرانی و البرزی خطوط PCM دارند. وی در این باره می گوید: برای سال آینده مشکل خطوط PCM را در کشور حل خواهیم کرد.

مدیر عامل مخابرات تهران در مورد جمع آوری خطوط PCM توضیح می دهد: جمع آوری آنها به ازای هر خط، حدود ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان هزینه دربردارد و این درحالی است که درآمد مخابرات به ازای هر خط (آرپو) حدود ۸ تومان برآورد می شود. به همین دلیل جمع آوری موارد یاد شده و جایگزینی آن با خطوط مسی، هزینه بر بوده که باید طبق برنامه زمان بندی به مرور انجام شود.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بر طبق تحقیقات جدید الکل به هر میزانی می‌تواند باعث سرطان شود

جنی‌کانر از دانشگاه اتاگو نیوزیلند می‌گوید از سال ۲۰۱۲ تا به حال الکل جان نیم میلیون نفر را به دلیل سرطان گرفته است، تقریبا شش درصد تمام موارد مرگ به علت سرطان در دنیا.

به گفته وی، "شواهد قوی نشان می‌دهند که الکل در هفت جای بدن، و حتی بیشتر، باعث سرطان می‌شود."

این تحقیق که در نشریه علمی اعتیاد منتشر شده حاکی از این است که حتی نوشیدن کم الکل هم افراد را در خطر ابتلا به سرطان قرار می‌دهد.

آنها معتقدند دلایل محکمی وجود دارد که نوشیدن الکل احتمال حداقل هفت نوع سرطان را افزایش می‌دهد.

در این میان سرطان‌های دهان و گلو، حنجره، مری، کبد و روده کوچک و بزرگ و پستان بیشترین ارتباط را با نوشیدن الکل دارند.

به گفته دکتر کانر از نظر خطر سرطان، هر مقدار مصرف الکل خطرناک است؛ البته این خطر در افرادی که نوشیدن الکل را کنار می‌گذارند، کاهش پیدا می‌کند.

این محققان توصیه‌هایی هم در مورد نوشیدن الکل کرده‌اند، آنها به مردان توصیه کرده‌اند که بیشتر از هفته‌ای ۱۴ واحد الکل ننوشند، به این ترتیب آنها مقدار مجاز مصرف الکل برای مردان را به میزان مجاز برای زنان تقلیل داده‌اند.

دستورالعمل تازه وزارت بهداشت بریتانیا که اوایل امسال (۲۰۱۶) منتشر شد هم حاکی از این بود که نوشیدن الکل 'به هر اندازه‌ای خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد' و مصرف روزانه الکل باید به مراتب کمتر از میزانی باشد که تاکنون توصیه شده است.

بنیاد جهانی تحقیقات سرطان پیش از این گفته بود نوشیدن روزانه سه نوشیدنی الکلی، یا بیشتر، خطر سرطان معده را افزایش می‌دهد.


منبع:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰