نشریه دیجیتالی

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

آیا کندن موهای سفید رشدشان را 10 برابر می کند؟

کوتاه ترین و صریح ترین جواب به این سوال «خیر» است. درست متوجه شدید، کندن یک تار موی سفید باعث زیاد شدن آن نمی شود و در عوض تنها یک تار موی سپید دیگر به جای آن در می آید، تنها یک تار مو.

اما در برخی شرایط احتمال آنکه با کندن این تار موی سفید، دیگر چیزی به جای آن در نیاید هم وجود دارد و در نتیجه توصیه پزشکان این است که از کندن موهای خود (چه سفید و چه سیاه) خودداری نمایید.

حال سوال اینجاست که چرا موهای ما سفید می شوند؟ این پروسه ایست که با افزایش سن انسان آغاز می گردد چراکه سلول های رنگدانه نیز از سالخوردگی انسان تاثیر می پذیرند؛ به بیان دیگر این سلول ها یا می میرند یا اینکه توانایی شان برای تولید رنگ و انتقال آن به ساقه مو را از دست می دهند...

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

از این به بعد دراز بکشید و با کامپیوتر کار کنید

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

آلمان و واردات زباله از کشورهای همسایه

 نیروگاه‌های تولید برق از زباله در آلمان با کمبود زباله مواجه‌اند و دست ‌به ‌دامان واردات از دیگر کشورها شدند. صنعت بازیافت در آلمان پیشرفته است و شهروندان به بازیافت اهمیت می‌دهند؛ بنابراین زباله چندانی باقی نمی‌ماند.

هر روز، چندین کامیون وارد شهر ماگدبورگ در ایالت زاکسن آن‌هالت آلمان می‌شوند. این کامیون‌ها از بریتانیا می‌آیند؛ در خیابان‌های منچستر پر از محموله‌شده و راهی آلمان شدند. کمتر کسی می‌تواند حدس بزند محموله‌ی این کامیون‌ها چیست: زباله.

ردیف کامیون‌ها روانه‌ی نیروگاهی در شهر ماگدبورگ می‌شود که زباله‌ها را به سوخت تبدیل می‌کند. نیروگاهی که شعارش "تبدیل ضایعات به طلا" است.

بیش از یک دهه است که تبدیل زباله‌ها به سوخت در آلمان با اقبال مواجه شده است. با این‌حال برخلاف آن‌چه پیش‌بینی می‌شد میزان زباله‌هایی که روزمره در منازل مسکونی آلمان تولید می‌شود، آن‌قدر کافی نیست که کفاف نیروگاه‌های تولید سوخت از زباله را دهد.

به گزارش "وال‌استریت‌ژورنال" مهم‌ترین دلیل این کمبود زباله آن است که بیشتر مردم آلمان و صنایع و شرکت‌ها، به بازیافت اهمیت بسیاری می‌دهند.

بسیاری از زباله‌ها قابل بازیافت‌اند و شهروندان آلمانی با دقت مراقب‌اند که آن‌ها را در سطل‌های مخصوص بازیافت قرار داده یا به محل بازیافت تحویل دهند. آن‌چه باقی می‌ماند آن‌قدر نیست که کفاف نیاز نیروگاه را دهد. آمار حاکی از آن است که ۶۵درصد زباله‌ها در آلمان بازیافت می‌شوند.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

150 دقیقه طول می کشد تا باتری آیفون 6s کاملا شارژ شود

در پست قبلی از زمان شارژدهی بالای آیفون های جدید براتون گفتیم ولی خب باید ضعف های آیفون را هم گفت و فقط چون ساخته اپل است لزوما به معنای کامل و بدون نقص بودن آن نیست!



از تست همان سایت فون آرنا براتون نقل می کنیم که دو ساعت و 30 دقیقه طول می کشد تا آیفون 6 اس 100 درصد شارژ شود در حالیکه گلکسی اس 6 در 78 دقیقه شارژ می شود!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دانلود سری کتاب Key Words for Fluency

برای دانلود سطح Pre-Intermediate کلیک کنید


برای دانلود سطح Intermediate کلیک کنید


برای دانلود سطح Upper-Intermediate کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

لنز دوربین موبایل گلکسی A8 به زشتی گلکسی S6 بیرون نیامده است


سامسونگ در موبایل گلکسی A8 توانسته به زیبایی لنز دوربین را در بدنه تلفن همراه خود جای دهد و بیرون زدگی و نقصی که در طراحی گلکسی اس 6 وجود داشت را برطرف نماید.

نکته قابل توجه این است که موبایل Galaxy A8 ضخامت کمتری نسبت به پرچمدار Galaxy S6 داراست یعنی 5.9 میلی متر در مقابل 6.8 میلی متر!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سازمان بهداشت جهانی می گوید خوردن گوشت‌های فرآوری شده سرطان‌ زاست

World Health Organization با توجه  به جدیدترین و گسترده ترین تحقیق خود می گوید: مصرف گوشتهای فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس، کالباس و ژامبون، باعث بروز سرطان می‌شود.

گوشتهای موسوم به فرآوری شده به آن دسته از فرآورده های گوشتی اطلاق می‌شود که از طرق مختلف مانند دودی و یا نمک سود کردن و یا افزودن مواد نگهدارنده مدت مصرف آنها افزایش می‌یابد و یا مزه آنها تغییر می‌کند. این تغییرات و افزونه‌ها است که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

در گزارشی که این سازمان منتشر کرده، آمده است که مصرف ۵۰ گرم گوشت فرآوری شده در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۱۸ درصد افزایش دهد.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پنج عاملی که شما را از رسیدن به هدف هایتان باز می دارند

۱- وقت کم می آورید و دست می کشید

خیلی ها حسرت این را می خورند که ای کاش زودتر شروع کرده بودند. اما برای سعی و تلاش هیچ وقت دیر نیست.

لئوناردو داوینچی وقتی مونالیزا را کشید ۵۱ سالش بود. جیمی ولز نیز ویکی پدیا را در سن ۳۵ سالگی به راه انداخت. به واقع چالش اصلی پیش روی شما سن و سالتان نیست، بلکه این حقیقت است که به اندازه ی کافی به توانایی های خود باور ندارید. اگر واقعاً چیزی را بخواهید، راهش را نیز پیدا خواهید کرد. همین امروز با خودتان قرار بگذارید و یک بار دیگر خود را به پیش برانید.


۲- پول کم می آورید و منصرف می شوید

برای اینکه در کار خود بهترین باشید لازم نیست هرچه پول در دنیا هست در حساب بانکی شما جمع شود. اما اگر ایده یا پروژه ای که دارید تا حد زیادی به سرمایه ی مالی بستگی دارد، لحظه ای که منابع کافی برای پیشبرد آن تمام شود مجبور می شوید فاتحه اش را بخوانید. مثلاً اگر مثل ایلان ماسک پروژه ای فضایی دارید، تعداد شکست هایی که می توانید تاب بیاورید در موفقیت شما تعیین کننده خواهد بود. اما اگر منابع مالی لازم برای تلاش مجدد را در اختیار نداشته باشید باید با پروژه ی خود خداحافظی کنید.

اما خبر خوب این است که برای موفق بودن لازم نیست حتماً روی ماه قدم بگذارید. بدون پول های کلان هم می توانید در کار خود بهترین باشید. اگر موفقیت هدف شماست، مشکل واقعاً پول نیست و بهره مندی از منابع مالی فراوان هم شاید دشواری های دیگری مثل بازار محصول و مشکلات اجرایی را حل نکند.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

HTC برای طراحی A9 میگه اپل اول از ما تقلید کرده!

جک تانگ (Jack Tong) مدیر بخش آسیای جنوبی HTC میگه: اپل قبلا با سری 6 آیفون های خود از طراحی بخش آنتن در پشت بدنه HTC M7 دست به تقلید زده... (منبع)


البته ایشون برای طراحی سایر قسمت های موبایل جدیدشون A9 که دقیقا کپی کردن از روی آیفون چیزی برای گفتن نداشتند!

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بنچمارک باتری آیفون 6s و 6s plus

مدت زمانی که باتری دوام می آورد در تستی که سایت فون آرنا انجام داده واقعا تعجب برانگیز است و شاهد پیشرفت فوق العاده ای از طرف اپل هستیم.

نکته جالب اینکه iphone 6 حجم (ظرفیت) باتری کمتری نسبت به Galaxy S6 داراست ولی همانطور که در Benchmark زیر می بینید آیفون جدید یعنی 6 اس، مدت زمان بیشتری را نسبت به گلکسی اس 6 شارژ میدهد و این نشان از بهبودی است که روی iOS 9 صورت گرفته و ستودنی است.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰