نشریه دیجیتالی

۶ مطلب در بهمن ۱۳۹۴ ثبت شده است

پشت آمپر BMW i8

پشت آمپر BMW i8 - eco - sport - comfort



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

گرم کردن در جا خودرو در فصل زمستان باور نادرستی است

گرم کردن ماشین


صحبت‌های استفن سیاتی، مهندس مکانیک و از رانندگان سابق مسابقات درگ را در مورد داستان خیالی و همه‌گیر، گرم کردن موتور خودرو در فصل زمستان خواهید خواند. سیاتی در طی ۲۶ سال گذشته با انواع موتورهای احتراق سر و کار داشته است و در حال حاضر مسئولیت نظارت بر عملکرد تمام موتورهای احتراق در لابراتوار ملی آرگون در ایلینویز را بر عهده دارد.

سیاتی معتقد است که روشن نگه داشتن موتور خودرو در فصل زمستان با هدف گرم کردن موتور، نه تنها باعث اتلاف سوخت می‌شود، بلکه باعث خارج شدن روغن موتور از بخش‌های مختلف آن مانند سیلندرها و پیستون‌ها نیز می‌شود، این روغن باعث عملکرد بهتر و روان‌تر قطعات مختلف موتور می‌شود. 

چگونگی و نحوه‌ی کارکرد آن

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اسکریپت آپلود سنتر کیجا (kleeja) - تجربه شخصی

برای یک از دوستانم قرار شد روی هاستش این اسکریپت را نصب کنم و از طریق گوگل با سایت 20script دات آی آر آشنا شدم و از آنجا فایلهای مربوطه را دانلود و روی هاست آپلود کردم. بعد از اینکه نصب به طور کامل انجام شد به لینک صفحه ای که اسکریپت آنجا نصب شده بود رفتم ولی به محض اینکه صفحه لود شد پیامی از طرف کسپراسکی دریافت کردم (نسخه نصب شده:  kaspersky internet security 2016) که jquery.js حاوی تروجان است!!!


تجربه شخصی با اسکریپت kleeja

به سایت 20script که فایل را از اونجا گرفتم مشکوک شدم و رفتم از سایت اصلی kleeja.com اسکریپت را دانلود کردم و دوباره از اول نصب کردم ولی این دفعه دیگه خبری از تروجان نبود... خلاصه اینکه همیشه سعی کنید کدها را از خود سایت اصلی دانلود کنید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کیسه های پلاستیکی می کُشند...

ایده خلاقانه و جالب که در بردارنده پیام مهمی است!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مفهوم فورر چیست؟

مفهوم فورر یا همان Forer effect که از آن Banum effect نیز یاد می شود ترفندی است که در فالگیری ها و طالع بینی ها مورد استفاده قرار می گیرد و باعث فریب سیل عظیمی از مردم می شود و سایت گمانه به خوبی آن را توضیح می دهد:

در سال ۱۹۴۸ یک روانشناس بنام پروفسور برترام فورر یک تست شخصیت‌شناسی به شاگردانش داد که مشتمل بر سوالاتی متفاوت بود و خواست تا به سوالات پاسخ دهند و به آنها گفت که با خواندن پاسخ آنها، شخصیت آنها را آنالیز کرده به هرکدام آنها خواهد گفت که چه شخصیت و ویژگی‌هایی دارند. پروفسور چند روز بعد به هر یک از دانشجویان برگه‌ای شامل توضیحات در مورد ویژگی‌های شخصی آنها داد و این‌بار خواست تا بر اساس اینکه چقدر توضیحاتش به واقعیت نزدیک است به او نمره دهند. نمره صفر یعنی توضیحات هیچ ربطی به آنها ندارد و نمره ۵ یعنی توضیحات کاملاً منطبق بر شخصیت آنهاست. نمره‌ای که پرفسور فورر از شاگردانش کسب کرد برابر با ۴.۲۶ بود. چیزی نزدیک به عالی.

بعد از اعلام نتایج پروفسور فاش کرد که به همه آنها یه پاسخ ثابت و یکسان را داده که از یک کتاب فالگیری روی دکه روزنامه‌فروشی کپی کرده بوده است. تنها برگه‌ای که داده بود شامل یک مشت مهملات کلی و مبهم بود که می‌تواند شامل حال افراد بسیاری بشود.

 

در آزمایش دیگری از دانشجویان تست استاندارد MMPI گرفته شد. (تست فوق استاندارد است و نتایج آن تا حد قابل قبولی به واقعیت نزدیک است. البته گرفتن آزمون و تفسیر نتایج این تست فقط و فقط باید توسط متخصصان انجام شود) سپس به هر دانشجو هم پاسخ صحیح بر اساس تست داده شد و هم یک برگه کپی شده از مجله فالگیری و ستاره‌بینی. از دانشجویان خواسته شد تا تشخیص دهند کدام پاسخ مربوط به آنهاست. حدود ۶۰ درصد دانشجویان پاسخ تقلبی را واقعی می‌دانستند.

 

«اثر فورر» می‌گوید «وقتی شما یک متن مبهم و کلی در مورد خودتان می‌شنوید یا می‌خوانید به دنبال ارتباط آن با خودتان می‌گردید و اگر متن به اندازه کافی مبهم و کلی باشد شما ارتباطاتی پیدا خواهید کرد و آن را تعریف شخصیت و سرنوشت خودتان خواهید پنداشت. مهم‌ترین اثرگذاری، استفاده از کلماتی مانند “بعضی وقت‌ها”است. مثلاً جمله “بعضی وقت‌ها اعتماد به نفس دارید، اما بعضی وقت‌ها نه” می‌تواند برای همه صادق باشد»

تحقیقات اخیر نشان داده که دو عامل اساسی در گول خوردن عوام اثر اساسی دارد؛

  • باور و اعتقاد به ماوراءالطبیعه: افرادی که به ماوراءالطبیعه باور دارند همیشه معتقدند که سرنوشت آنها جایی نوشته شده است و یا کسی یا کسانی از آن خبر دارند. این افراد خیلی راحت‌تر درگیر تست‌های غیرعلمی شخصیت‌شناسی، فالگیری و طالع‌بینی ماهانه می‌شوند.
  • علاقه به خود: افراد معمولاً چیزهای مثبت در مورد خود را راحت‌تر باور می‌کنند تا موارد منفی. مثلاً اگر به آنها گفته شود که «تو خیلی سخت‌کوشی اما کسانی نمی‌خواهند و نمی‌گذارند به نتیجه برسی» می‌پذیرند. اما اگر گفته شود «مسیری که می‌روی احمقانه است و تلاشی بیهوده و بی‌ارزش می‌کنی» با آن کنار نخواهند آمد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نا امید شدن امریکایی ها از Xperia Z5 و Xperia Z5 Compact

اینطور که به نظر می رسد سونی قصد دارد نوکیای بعدی باشد!

در حالی که تعداد زیادی از علاقه مندان محصولات این شرکت در آمریکا برای ورود جدیدترین و بهترین پرچمداران سونی به خاک کشورشان لحظه شماری می کردند، خبری جدید چون آب سردی بر پیکره هیجانشان فرو ریخته شد؛ شرکت سونی رسماً تایید کرد که دو موبایل جدید Xperia Z5 و Z5 Compact در کشور آمریکا بدون سنسور اثر انگشت به فروش خواهند رسید.

مدیران سونی تا به امروز هرگونه احتمال خروج از بازار تلفن های هوشمند را رد کرده اند، اما در عین حال به نظر می رسد از هیچ تلاشی برای سقوط برند خود فروگذار نمی کنند.

حتی اگر فرض کنیم که چنین قابلیتی به کار همگان نیاید، اما باز هم این روزها تقریباً تمام پرچمداران و حتی برخی میان رده ها به صورت پیش فرض به سنسور اثر انگشت مجهز هستند. به علاوه، بازار آمریکا یکی از دو سه بازار اصلی دنیا برای فروش اسمارت فون هاست که همه سازندگان تمام تلاش خود را برای حضور قدرتمندانه در آن به کار می گیرند. اما به نظر می رسد سونی چندان به این مسئله اهمیت نمی دهد.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰